Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilder, Phillip; Axelrod, Ysaaca
TitelHumanizing Disciplinary Literacy Pedagogy for Dinka Refugee Children
QuelleIn: Cultural Studies of Science Education, 14 (2019) 4, S.1071-1077 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Wilder, Phillip)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1871-1502
DOI10.1007/s11422-018-9896-7
SchlagwörterRefugees; Culturally Relevant Education; Humanization; Educational Practices; Play; Language Acquisition; Young Children; Ethnic Groups
AbstractThis response to Fleer, Adams & Gunstone builds upon "Transformative pedagogy: Dinka playgroups as spaces for cultural knowledge productions of Western science" by expanding conceptual understanding of the cultural practices of Dinka refugee children. Drawing upon both disciplinary literacy research and research into the role of play in young children's language development provides a fuller understanding of refugee children and contributes towards more culturally responsive and ultimately more humanizing science pedagogy in educational spaces. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cultural Studies of Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: